Pratik Yemek Tarifleri: Haşhaşlı Çörek Kolay

10 Aralık 2016 Cumartesi

Haşhaşlı Çörek Kolay

Daha önce de haşhaşlı çörek tarifini kanalımda sizlerle paylaşmıştım. O tarifte 4-5 kat hamur üst üste konularak, örgü gibi değişik şekiller verilerek yapılıyordu.

Haşhaşlı tatlı çörek lezzetini seven, fakat uğraşmak istemeyenler için daha kolay bir tarif paylaşmak istedim.
Hamur da yaş maya yerine kuru maya kullandım ve tek kat hamuru rulo yaparak lokmalık çörekler elde ettim.

Dilerseniz daha büyük parçalar kesebilirsiniz. Ben ikişer parmak kalınlıkta kesip yan çevirip üzerlerine hafifçe bastırdım.

Malzemeler:

3 çay bardağı ılık süt
1 paket kuru maya
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 çay kasığı tuz
Yarım çay bardağı şeker
Aldığı kadar un

Hamura sürmek için;
4 yemek kaşığı haşhaş ezmesi
4 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı sıvıyağ

Üzeri için;
1 yumurta sarısı

Yapılışı :

Ilık süte maya eklenir, karıştırılır, beş dakika bekletilir.
Sıvı yağ, yumurta, tuz, şeker eklenir. Un yavaş yavaş eklenerek hamur yoğurulur.
Ele yapışmayan hamur elde edilir. Hamur 2 saat kadar mayalanmaya bırakılır.
Hamura sürmek için, haşhaş ezmesi, sıvı yağ ve şeker karıştırılır.

Mayalanan hamuru açılır, şekerli haşhaşlı karışımdan sürülür. Rulo yapıp 2 parmak eninde kesilir.
Üzerine yumurta sarısı sürülür.190 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.

Videolu anlatım için kanalıma beklerim;



Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder